پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر فراخوان خود را با شرح تمام بخش‌ها منتشر کرد. از سوی دیگر آثار شرکت کننده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر طی شرایطی در استان های مختلف به نمایش درمی‌آیند. این‌ اخبار روزانه درقالب یک بسته خبری منتشر خواهند شد.

گروه فرهنگی مشرق- تا شروع جشنواره‌های فجر در بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی زمان زیادی باقی نمانده‌است. مرور روزانه اخبار جشنواره در قالب یک بسته خبری خالی از لطف نیست.

1-پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر فراخوان خود را با شرح تمام بخش‌ها منتشر کرد
جشنواره مد و لباس فجر، با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارایه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دست یابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعداد‌ها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی ایرانی، معرفی توانمندی‌های صنایع فرهنگی ایرانی حوزه مد ولباس به مخاطبان و آحاد جامعه، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان حوزه مد ولباس کشور، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد ولباس کشور، توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست اندرکاران و فعالان حوزه مد ولباس کشور و ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی مخاطبان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در صنعت پوشاک بومی برگزار می‌شود.

از فراخوان جشنواره مد‌و‌لباس تا امکان نمایش فیلم در شهرستان‌ها


ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی کشور، زمینه سازی برای شناسایی، معرفی، تعامل و مشارکت موسسات، اصناف، سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌ها، مراکز علمی، آموزشی فعال در زمینه مد و لباس اعم از حقیقی و حقوقی، مزیت سازی و رسانه‌ای کردن حرکت‌ها و فعالیتهای تأثیر گذار در بخش ساماندهی مد و لباس، شناسایی و معرفی تولیدات با قابلیت صادرات و تعیین بازارهای هدف و زمینه‌سازی برای صادرات آن‌ها، ورود کالای تولید ملی به سبد خانوار ایرانی – حمایت از تولید ملی در حوزه مد و لباس و  کمک به پیوستن حلقه‌های مرتبط حوزه مد و لباس با همکاری طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنوف وابسته مد ولباس از دیگر اهداف جشنواره است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۲۵ بهمن اه فرصت دارند آثار خود را به نشانی دبیرخانه، واقع در  خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان وزیری‌پور، نبش ناز آفرین شماره ۳۲ طبقه چهارم ارسال کنند.  
امسال پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۱۸ تا ۲۳ اسفند در سالن‌های  ۳۵، ۳۱، ۲، ۱ و ۳۸ نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

2-امکان نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها مهیا می‌شود

آثار شرکت کننده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر طی شرایطی در استان های مختلف به نمایش درمی آیند. نمايش فيلم‌های این رویداد سینمایی در استان های مختلف از سوی جشنواره با تعامل و همكاری شورای عالی تهيه كنندگان سينما امكانپذير خواهد بود.

از فراخوان جشنواره مد‌و‌لباس تا امکان نمایش فیلم در شهرستان‌ها

مسئولان ذی ربط استان‌های سراسر كشور كه متقاضی نمايش فيلم‌های جشنواره در ايام برپايی اين رويداد هستند، می توانند در تعامل با شورای عالی تهيه كنندگان سينما و هماهنگی با دبيرخانه سی و چهارمين جشنواره فيلم فجر، از شرایط نمایش فیلم ها در استان های خود آگاه شوند. سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن برگزار می شود.


3- پیام مدیر کل هنرهای نمایشی در آستانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

 مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیامی را به مناسبت آغاز این رخداد تئاتری منتشر کرد. در این پیام آمده است:
سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با تأکید بر ترویج دانش تئاتر و تئاتراندیشی، مجمع فاخری از حضور چهار نسل از کارگردانان تئاتر امروز است که مؤمنانه در تعالی این هنر کوشیده اند. اعتقاد و اصرار بر تحقق حداکثری فراخوان این دوره از جشنواره علاوه بر تثبیت آرمان اولویت بخشی به گروههای نمایش و توجه به اجراهای عمومی، استقبال چشمگیر گروههای نمایشی برای ورود به بخش مرور تئاتر ایران را در پی داشت که بی شک نشان از پذیرش ضرورت فرهنگ اجرای عمومی تئاتر به عنوان مهمترین گزینه اثربخش از سوی هنرمندان دارد. اندیشه پرهیز از تجمیع جشنواره در پایتخت با برگزاری فجر استانی در استانهای دور و نزدیک اسباب بهره مندی علمی و عملی هنرمندان استانها را ایجاب نمود، که به غنیمت این فرصت مقصد کاروان تئاتر نه پایتخت، که گوشه گوشه این سرزمین ارجمند قرار گرفت.

از فراخوان جشنواره مد‌و‌لباس تا امکان نمایش فیلم در شهرستان‌ها

سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم به مناسبت آغاز این رخداد تئاتری کشور پیامی را منتشر کرد. در این پیام آمده است :  سی و چهارمین دوره را با احترام به تلاش همه ی خویشاوندان شریفم به انجام می رسانیم تا این گردهم آیی نشانی باشد برای تداوم حضورمان، بقایمان و همتی که نخواهد گذاشت موهبت در تئاتر ماندن قربانی همه ی ملالت ها شود.


4- دعوت جشنواره موسیقی از رسانه‌ها

دبیرخانه  سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از رسانه‌ها خواست تا تا نسبت به معرفی خبرنگاران و عکاسان به ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر قدام نمایید. طبق اعلام ستاد برگزاری جشنواره، خبرگزاری‌های رسمی می‌توانند دو خبرنگار و دو عکاس و سایت‌های خبری، روزنامه‌ها و مجلات یک خبرنگار و یک عکاس را معرفی کنند. درخواست‌های کتبی به همراه معرفی‌نامه باید طی روزهای 29، 30 دی و 1 و 2 بهمن از ساعت 11 تا 16 به ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر واقع در خیابان نجات‌الهی (ویلا)، پایین‌تر از کریم‌خان، کوچه ارشد ، پلاک 10 طبقه 4 ارسال شود.  جشنواره موسیقی امسال از تاریخ 21 بهمن تا 1 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.
عکاسان محترم ضمن ارائه معرفی نامه خود به ستاد برگزاری جشنواره، جهت صدور کارت ورود به سالن ها باید یک قطعه عکس سه در چهار با فرمت jpeg نیز به همراه داشته باشند.
لازم به ذکر است تنها به درخواست رسانه‌هایی که مجوز فعالیت رسمی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، رسیدگی خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس